Crònica del ple de setembre

Ple Granollers
Ple Granollers

Si hem de descriure amb una paraula el desenvolupament del darrer ple del 27 de setembre, aquesta seria sorpresa. Sorpresa per l’actitud, arguments i posicionaments del PSC en alguns dels punts que es portaven a Ple.
 
Primer parlarem de la moció “Som 27 i  més” en defensa dels encausats per la tancada al rectorat de la UAB, presentada per la CRIDA-CUP, que  tenia com objectiu que expressar la solidaritat amb aquests 27 membres de la comunitat universitària (entre ells, un granollerí) que  s’enfronten a una possible condemna d’11 a 13 anys de presó iniciar una tancada al Rectorat de la UAB al 2013. A més, la moció instava a mediar entre les parts per  a la lliure absolució de les 27 persones encausades. Des d’ERC-AG considerem que és una barbaritat que ningú pot entendre que s’imputin a aquestes 27 persones per exercir el seu dret de vaga i sense que a l’acusació figuri cap delicte concret, i per això vam donar el nostre vot favorable a la moció, com no podia ser de cap altra manera.
 
La sorpresa aquí va ser tant el vot contrari del PSC com l’argument a partir del qual va defensar la seva posició, al·legant que tant l’alcalde Mayoral com el portaveu socialista, en Jordi Terrades, parlaran personalment amb el rector de la Universitat per tal que retiri l’acusació, una acusació que de fet ja està retirada per part de la UAB però que es manté per part de la Fiscalia de l’Estat.
 
Sorpresa també perquè el PSC no va fer cap intent de negociar la moció amb la Crida-CUP per tal de donar-li el seu suport, de la mateixa manera que no ho va fer amb la nostra moció per uns espais d’oci lliures de violència masclista.
 
I sobre aquesta darrera en farem ara referència. Només unes hores després que el nostre grup presentés aquesta moció, que concretava una sèrie d’accions per part de l’Ajuntament de Granollers, el grup socialista en va registrar una altra pràcticament igual però en la que retirava totes les accions. Aquestes eren estudiar els motius de l’actual col·lapse del Centre d’Informació i Recursos per a les Dones (CIRD) i posar en marxa les mesures necessàries per a que les dones víctimes de violència de gènere no hagin d’esperar més de tres dies per ser ateses; dur a terme campanyes específiques de prevenció i denúncia de qualsevol mena de violència masclista durant les celebracions al municipi més enllà de la Festa Major; revisar els circuits i protocols de violència masclista existents al municipi, i integrar-hi les violències sexuals (el protocol existent data de 2004 i només contempla les agressions sexuals dins la pròpia parella), i iniciar de forma urgent i participada l’elaboració del III Pla d’Igualtat de Gènere, el qual va caducat al 2015. La moció del PSC, en contra, només refermava el compromís de seguir fent les mateixes coses que ja està fent.
 
Aquesta forma de fer del PSC, que respon a les mocions que no li agraden presentant d’alternatives sense cap compromís concret,  no és pas nova i és un exemple de l’abús de poder al que ens té acostumats. De fet, tan evident va ser que tots els grups municipals es van abstenir en la seva moció i van votar a favor (excepte Ciutadans, que es va abstenir) a la nostra.
 
Aquests dos exemples mostren com el PSC buida de contingut la paraula diàleg. El grup socialista no va demanar a la CRIDA-CUP cap modificació a la seva moció de “Som 27 i més” per tal de permetre la seva aprovació, ni va intentar esmenar la nostra en comptes de presentar-ne una de nova i absolutament innecessària. Tot plegat contraresta con la voluntat de diàleg que tant pregona l’alcalde, com per exemple fa només uns dies al Ple de l’Estat de la Ciutat.
 
Però en comptes de d’assumir l’error, el PSC respon a la nostra denúncia per manca de diàleg atacant l’oposició per fer rodes de premsa en comptes d’intentar pactar amb l’alcalde. Ja de per sí ens sembla un argument sorprenent en tant que absurd, però és que a sobre els grups de l’oposició acostumem a enterar-nos de determinades situacions relacionades amb l’activitat municipal precisament per la premsa.
 
A banda d’aquestes dues mocions, la junta de Portaveus (i per tant, amb recolzament unànime) va aprovar una en suport dels acords de Pau a Colòmbia, i una d'adhesió de l'Ajuntament de Granollers a la "Declaració Basca 2016" (en aquest cas, amb tots les vots favorables excepte l’abstenció de la Crida-Cup) .
 
Pel que fa als diferents expedients, el Ple va aprovar per unanimitat Protocol d'acollida a les persones refugiades, un document treballat al Consell de Cooperació amb tots els agents implicats, exactament de la manera que ens agrada que es facin les coses. També per unanimitat es va aprovar el nomenament dels 10 experts del Consell de Ciutat.
 
També es va aprovar, amb la nostra abstenció, l’adjudicació del contracte de neteja viària i recollida de residus municipals a l'empresa TALHER SA, l’aprovació definitiva de l'Ordenança municipal dels espais d'ús públic de Granollers, i la liquidació del pressupost 2015.
 
Respecte a l’adjudicació a Tahler, la regidora Núria Maynou va voler posar de manifest la bona feina dels tècnics de la casa per tota la feina feta aquests darrers dos anys. Es tracta d’un contracte que millorarà substancialment el servei de neteja de la nostra ciutat, un repte que no és massa difícil d'assolir, en tant que portem anys sota mínims. Però tal i com hem expressat en altres ocasions, creiem que serà insuficient i que no solucionarà els problemes de brutícia, sobre tot als barris. Ja ho vam dir en el moment d'aprovar els plecs de clàusules, trobem a faltar algunes millores com ara un pla de renovació i increment de la maquinària disponible, o una major freqüència dels equips d'escombra i de la neteja dels contenidors.
 
En tot cas, ara que ja hem adjudicat el nou contracte de neteja viària i recollida de residus, és el moment de posar més atenció a la recollida selectiva per tal d’assolir l'objectiu de la Unió Europea del 50% de la recollida selectiva per al 2020, tenint en compte que a Granollers hores d’ara estem al voltant del 30%. Per fer-ho possible, també necessitarem un sistema més eficaç i més col·laboració entre l'Ajuntament i les empreses i comerços de la ciutat, més enllà del centre.
 
Finalment, vam preguntar a l’alcalde com era possible que, onze dies després de registrar-la, no ens hagués arribat una instància presentada per una veïna dirigida directament al nostre portaveu. Una instància que nosaltres tenim perquè la mateixa veïna ens la va venir a portar al despatx uns dies després. L’alcalde no hi va veure problema, en tant que tenim accés al registre d’entrada. Un accés que només ens permet veure la descripció de la instància i que, a més, no feia referència al destinatari de la instància, en Pep Mur. Volem pensar que ha estat un error burocràtic i en aquest sentit hem reclamat que es facin les accions oportunes per a que no es torni a repetir

Comentaris


No hi ha cap comentari


El comentari s'ha enviat correctament